۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

مسمومیت های مکرر زندانیان بند ویژه روحانیت

بنابر گزارشات دریافتی از بند ویژه روحاینت زندان اوین، طی دو ماه اخیر، براي زندانيان اين بند بیش از ده مورد مسمومیت های جزئی و حاد، بوجود آمده است که آخرین مورد آن، روز جمعه 27 فروردین 1389 می باشد. به گفته یکی از زندانیانی که اخیرا از این بند مخوف آزاد شده است، یکی از پزشکان توصیه کرده بود: "غذاهای زندان را مصرف نکنید، زیرا نه تنها فاقد ارزشهای غذائی است بلکه آلوده بوده و علاوه بر ایجاد مشکلات گوارشی ، در دراز مدت نیز موجب بروز بیماریهای خطرناکی از قبیل سرطان می شود."
ایشان در این باره گفت: "نگهبانان و کارکنان رده پائین زندان هم که جزو اقشار ضعیف جامعه اند با آوردن خوراکی از منزل، از خوردن غذاهای زندان امتناع کرده و عده اي از آنها، به زندانیان توصیه می نمایند که مصرف نان، بهتر از غذاهای موجود است."
وی همچنین توضیح داد : با توجه به اینکه آشپزخانه زندان، توسط زندانیان اداره می شود ، لذا علت کیفیت بسیار پائین غذاها ، استفاده از مواد اولیه با قیمت پائین ، ناسالم و بعضا تاریخ مصرف گذشته می باشد؛ که حبوبات و گوشتهای دیرپز، تخم مرغ های گندیده و سیب زمینی های سبز شده که حاوی سم سولانین می باشد از آن جمله است.
آقای بروجردی یکی از قربانیان چنین رفتارهای غیر انسانی در بند ویژه روحانیت، طی پیامهای متعدد به وکلای خود و سازمانهای مدافع حقوق بشر، نسبت به اعمال این اقدامات به عنوان شکنجه های بی صدا و موارد بارز نقض حقوق بشر در زندانهای قرون وسطائی ولایت فقیه ، هشدار داده است!

۶ نظر:

رها گفت...

سلام
خدا لعنت کند تمام دست اندر کاران این رژیم

سارا از کرج گفت...

با سلام
اگر نهادهای بین المللی راست می گویند که بند روحانیت چنین و چنان است چرا عکس العمل مناسبی صورت نمی گیرد و فقط بیانیه است؟

سهراب گفت...

برای از سر راه برداشتن افرادی مانند آقای بروجردی دست به هر اقدامی می زنند مسموم کردن زندانیان یکی از موارد آن است

صادق گفت...

من فکر می کنم حیله های این جلادان ابعاد بیشتری دارد که بعد ها مشخص می شود

هادی گفت...

با درود
اگر امروز به بند روحانیت توجه شده مدیون فداکاری آیت الله بروجردی است . ما فکر می کردیم در مملکت بظاهر شیعی دیگر روحانی زندانی نداریم چه برسد به بند روحانیت !!!

ناشناس گفت...

ترس از گسترش تفکرات آزادمنشانه آیت الله بروجردی در جامعه، رژیم را به فکر راه های جلوگیری از آن انداخته است لذا شاهد این اعمال غیر انسانی درحق ایشان و سایر زندانیان هستیم.